Dagboek van een Bedrijfspoedel (Dag XXIV)

Un oeuf est un oeuf

Lief Dagboek,

Vandaag eens even opletten dat Verhagen niet weer als eerste alle witte chocolade-eitjes opeet. Hij doet het erom, hij wéét dat ik die het lekkerste vind. Verder vertikte Fleur het gisterenavond nog steeds om in een Playboykonijnenpakje rond te lopen voor mij, zelfs niet ter ere van Pasen! Dus toen ben ik toch maar gewoon naar huis gegaan.

Ik trof Krisztina aan op de bank, die godbetert verlekkerd naar Danny de Munck zat te kijken in The Passion!  Maar goed, weerzinwekkend als het idee van een Danny de Munck en Frans fokking Bauer in een soort van Paassspel mag zijn, het is wel een mooi punt gescoord waar het het dwingend opleggen van de cultuur van Henk en Ingrid aan de Linkse Elite betreft. Zolang ik er zelf maar niet naar hoef te kijken. Maar enfin, Krisztina dus wel hè. Dan heeft zo’n Fleur toch meer niveau met d’r kunstopleiding, maar die wil dus weer niet in dat konijnenpak. En Krisztina wil ík niet in een konijnenpak.

Nou ja, vroeg naar bed is ook wel eens goed.

 

6 gedachten over “Dagboek van een Bedrijfspoedel (Dag XXIV)”

  1. Nou, als je van Fleur in een Bunnykostuum opgewonden raakt, ben je geloof ik ook wel in de war. Maar ja ben geen deskundige 🙂

  2. Bob, jongen, het is allemaal nog veel perverser.

    Martin Bosma heeft JWF Werumeus Buning’s ‘Maria Lecina’ gelezen, dat juweel van een ballade uit de Nederduitsche Literatuur.
    JWF WB was helaas wel nogal een beetje fout in den oorlogh, maar geen hond die dat nog wil weten.
    En nu leest de hele fractie met rode oortjes de Bosma-versie:

    “Er zat een indo in de Kamer,
    die indo raakte van de wijs.
    Het Kwaad werd plots Sikkel, zònder Hamer
    Tegen den Muzelman: Altijd Prijs!
    And Me, Agema?
    And Me!”

    Zo begint de ballade. Maar Jhim en Lucassen en Dion, maar ook Geert, ze kunnen niet genoeg krijgen van het 52ste couplet:

    “Zij sloeg haar witte Burka open
    – Waaiers van Vuur en Zij!
    Wijl PVVers broekjes stropen,
    KEEK je naar mij!
    At ME, Agema!
    At me ….”

    Hier wordt duidelijk gehint op Fleur, de meedogenloze designer van Gevangenissen. Een soort Abu-Ghraib spel voor Sadisten en Masochisten. Het loopt dan ook slecht af met de loopse edeltokkies (couplet 53):

    “De Wind en de Zee sprongen bliksemend open
    Het zweet stond haar op iedre Borst
    – Ach kon je ze maar bij IKEA kopen –
    Geen Tokkie die haar nog naken dorst!
    And Me, Agema?
    And Me?”

    De oplettende lezer(es) zal hebben bemerkt, dat Martin Bosma het beroemde refrein van JWFWB, dat luidt:
    “Porqué Mária?” heeft vervangen door “And Me, Agema?”. Daarmede eert hij de nu al klassieke laatste woorden van de ondertitel van Wilders’ op 1 mei in de VS te verschijnen boekje: “MARKED FOR DEATH. Islam’s War against the West AND ME”.
    Excusez du peu.

  3. @ 3 … waarom krijg ik nu beelden van een stervende Geert die met mesch in den borscht “Et Tu , Martin ” prevelt ….

  4. “Zeg Geert?”
    “Jaah?”
    “Ik wil niet vervelend doen omdat je boek al over een paar weken uitkomt, maar die titel zit me nog steeds niet lekker.”
    “Nou, daar had je dan wel eens eerder mee mogen komen.”
    “Ik bedoel, dat je hem op twee manieren kunt uitleggen.”
    “Hoezo?”
    “Nou, ‘…and me’ kan hier betekenen: ‘…en tegen mij‘ of ‘…en ik‘. Welke bedoel je?”
    “Zeik toch niet zo, Fleur, da’s juist leuk zo’n woordspeling.”
    “Zie je wel, ik zei het al tegen Martin, je wist het niet hè?” :mrgreen:

Reacties zijn gesloten.