Respectloze Joden herbouwen synagoge op door IDF platgegooid gebied. Demo blijft uit.
Libanese Joden herbouwen synagoge in door Israëlisch leger platgegooid gebied met toestemming van autoriteiten en Hezbollah. (Kleintje Muurkrant)
Libanese Joden herbouwen synagoge in door Israëlisch leger platgegooid gebied met toestemming van autoriteiten en Hezbollah. (Kleintje Muurkrant)
Korte URL: http://www.krapuul.nl/?p=10993
19 aug 2010 - 6:30 pm
So what?
19 aug 2010 - 7:22 pm
Laten we dan even een betrouwbare bron raadplegen?
Het Israëlische Haaretz meldt inzake deze synagoge op haar website:
http://www.haaretz.com/jewish-world/beirut-synagogue-restored-to-glory-despite-tensions-with-israel-1.308626
Wat stelt Libanon in deze:
“The project received the green light after political officials and community leaders became convinced it could show that Lebanon is an open country, tolerant of many faiths including Judaism.”
Kortom Libanon één van de landen vol met achterlijke en gemene Arabieren – als we Geert moeten geloven – heeft dus groen licht gegeven voor restauratie van een synagoge! En ja, zelfs Hezbollah is akkoord gegaan!
Die zogenaamde achterlijke barbaarse moslims zijn dus een stuk toleranter in vergelijking met Geert en zijn zionistische haatzaaibende.
19 aug 2010 - 8:54 pm
@Weisstein, nogmaals, so what? Je vergelijking gaat aan alle kanten mank. Vraag maar aan Terry A. Anderson.
19 aug 2010 - 9:26 pm
@MrOoijer
So what? I guess you’re barking up to the wrong tree?
Ik moet de dag nog beleven waarop Geert Wilders toestemming geeft voor de bouw van een moskee. Maar misschien heb ik iets gemist?
Inzake Terry Anderson: de Duits-Joodse-Amerikaan en oorlogsmisdadiger Henry Kissinger stelde ooit dat Amerika geen vrienden heeft maar enkel belangen.
Aan u de vraag: wat heeft de Amerikaans-Israëlische bezetting de Libanese bevolking gebracht en wat was het effect van de Syrische bezetting en de rol van de Hezbollah?
Antwoord: nadat de Yanks en de zionisten de grens over waren gedreven kon in Libanon de wederopbouw gaan starten met o.a. als resultaat dat de betreffende synagoge weer in volle glorie glanst en de Joods-Libanese gemeenschap er weer gebruik van kan maken.
Kortom: de Amerikaanse christenen aangevuld met de Joodse zionisten hebben Libanon destijds in een weerzinwekkende chaos en bloedpoel veranderd. Dankzij Iran en Syrië is Libanon weer een beschaafd en welvarend land geworden. Dat zijn de feiten.
19 aug 2010 - 10:38 pm
Het is een soort Ground Zero Synagoge dit maar dan zonder wereldwijde hysterie.
19 aug 2010 - 11:43 pm
@4: ik heb sterk de indruk dat je gedachten over Israel en Joden even ongenuanceerd en bevooroordeeld zijn als die van Wilders over de Islam en Moslimlanden. Daar ga ik dus weinig meer over zeggen, behalve dat Beirut door de burgeroorlog al in puin lag voordat de Israeli er zich mee gingen bemoeien.
19 aug 2010 - 11:51 pm
Nee, nee een onvergelijkbare situatie > een situatie die glashard aantoont dat Wilders knettergek is.
Die synagoge is door Joden/Israëli platgegooid …en plat gebleven totdat de Libanezen er onderling uitkwamen. Joden en Arabieren betaalden de kosten…en de synagoge staat op grond van de christelijke (maroniete) familie Hariri…die ook eigenaar zijn van het bouwbedrijf dat de wederopbouw heeft gedaan.
Kortom: deze synagoge is het bewijs dat Arabieren, Christenen en Joden best kunnen samenleven. Nu rest ons de uitdaging: kunnen we dit aan de PVV tokkies duidelijk maken?
Wie kan de PVV kamerleden hierover Twitteren?
19 aug 2010 - 11:53 pm
jij? Naar mij luisteren ze niet.
19 aug 2010 - 11:55 pm
@MrOoijer
Mijn bovenstaande reactie zegt denk ik genoeg?
En uw houding? Tsja…is er een verschil in uw denkbeelden over de Arabieren en moslims in vergelijk met de gemiddelde PVV’er?
Ik volg dagelijks het nieuws in het Midden-Oosten en weet wel wie the good, the bad en de ugly guys daar zijn.
19 aug 2010 - 11:56 pm
Ja…dat is idd het geval…en ik heb geen Twitter…en Twitter is momenteel FFed’up…
20 aug 2010 - 12:26 am
@9: zoals ik zei, je bent net zo ongenuanceerd als de PVV-ers. Joden zijn geen israeli en Moslims zijn geen Arabieren. Zelfde fout als Wilders maakt.
In (pakweg) 1972 was Beirut een prachtige multi-culti stad met Christenen, Moslims, Joden en ook veel ongelovigen. Allemaal Libanezen. De burgeroorlog heeft de stad en het land kapot gemaakt, en dat de Synagoge niet eerder kapot ging is toeval.
@2: die al of niet gemene Arabieren hebben wel een onschuldige journalist in Libanon 6 jaar gegijzeld, dat zie ik Wilder nog niet doen (hoop ik).
@7: één voorbeeld bewijst niks. Ik de Islam staat Maleisie zijn laatst 4 kerken in de fik gestoken. Wat bewijst dat?
Sorry hoor, maar je redeneert precies als een PVV-er. En dat je dagelijks het nieuws uit het Midden Oosten volgt zegt me niets. De kleur van je bril bepaalt wat je ziet.
22 aug 2010 - 11:59 pm
Betaald de mossad jullie hiervoor naomi?
23 aug 2010 - 12:15 am
Ach Naomi, wat een mooie Joodse naam, maar het zal wel sarcasme zijn. Je hebt het helemaal mis. Ga naar de foto’s van Corbis images en zoek op Beirut 1976. Stad in puin:
http://www.corbisimages.com/Search#p=1&s=25&sort=0&q=beirut%201976
Je bent kennelijk te jong om het je te herinneren. Ik niet.
23 aug 2010 - 4:07 am
Hoewel ik het vaak met Mr Ooijer oneens ben moet ik hem toch grotedeels gelijk geven , er waren flinke stukken van Beirut al zwaar door de burgeroorlog beschadigd … Jeugdverhalen van ( Islamitische ) vrienden uit die stad bevestigen dat voor mij.. Wat er achter de schermen allemaal gebeurde en wie allemaal de Christenen steunde … dat werd later pas echt duidelijk
23 aug 2010 - 11:54 am
EDIT REDACTIE: GEWIST ivm REGELS
23 aug 2010 - 12:00 pm
Ach Sonjoesja, Mr. Ooijer had het over 1976, niet over 2006.
23 aug 2010 - 12:18 pm
EDIT REDACTIE: gewist ivm REGELS
23 aug 2010 - 12:21 pm
EDIT REDACTIE: gewist ivm REGELS
23 aug 2010 - 12:59 pm
EDIT REDACTIE: gewist ivm REGELS
flikker nou maar weer op