En de Volkschkrant zij krapuleert voort
In de volkskrant van 19 Augustus een stuk onder de titel ‘Islambashers’ zaaien geen haat . Met daarin een leuk lijstje namen van “afvalligen “: Mensen als Ibn Warraq, Ali Sina, Wafa Sultan, Mina Ahadi, Malika Oufkir, Samia Labidi, Ayaan Hirsi Ali, Hafid Bouazza, Afshin Ellian, Necla Kelek, Nahed Selim of Nonie Darwish die worden genoemd als inspiratiebron voor Geert Wilders.
Heeft Bernadette de Wit ooit iets van sommige van de daar genoemde schrijvers gelezen .. ?? Zoals de Rabiate Haatstukken van Elian in Elsevier ,die in één stukje meer Godwins weet te poneren dan mijn dementerende concentratie-kamp overlevende oud-oom in een maand tegen zijn voor bewakers aangeziene verplegers brulde …
Misschien een idee voor Bernadette de Wit om een te kijken bij onze vrienden van Loonwatch ???
Daar komen al de linkjes in het bovenstaande lijstje vandaan ….






20 aug 2010 - 9:25 am
Ik heb ff gegoogled op Bernadette de Wit.
Die mevrouw is mentaal een beetje door het hekje gevallen…dus lees en huiver:
“Naar mijn mening zijn onze daden ook aan natuurwetten onderworpen, neemt nu bijvoorbeeld homosexualiteit, Als we het verleden van dit soort mensen onderzoeken dan zien we dat zij opgegroeid zijn in meestal schadelijke omstandigheden. Als de rol van vader en moeder niet goed wordt vervuld krijgt het kind last van perversies, complexen en dergelijke. Ik zeg niet dat homosexualiteit pervers is maar het is een staat van zijn,”
http://www.theovangogh.nl/bdw_37.html
In de logica van Bernadette de Wit: PVV stemmers hebben vroeger stiekem de luiers van hun broertjes en zusjes leeggegeten, hebben daardoor een bruine verkleuring gekregen aan hun hersenstam en daarom praten ze nu op latere leeftijd nog steeds poep.
20 aug 2010 - 9:30 am
@1: nee dat zegt ze niet, ze citeert een e-mail van iemand anders. Een moslim.
20 aug 2010 - 9:48 am
@Ooijer,
Klopt inderdaad.
Maar verderop komt PVV-poep-praatster de Wit wèl aan het woord:
“Anders ligt het bij moslims in westerse landen die hun geloof beleven op een manier die gelijkwaardig, tolerant contact met andersgelovigen en ongelovigen toestaat. Die moslims zijn er gelukkig ook. Van hen uit zal, zo hoop ik, een gematigde stroming ontstaan, een gemeenschap van moderne islamieten die goed valt in te passen in de Europese cultuur en die vreedzaam naast de christelijke en joodse gemeenschappen en de niet-gelovige burgers kan bestaan. Helaas zijn deze gematigde moslims vooralsnog niet prominent aanwezig en wordt er door stromingen die onder invloed staan van het wahabisme druk op jongeren uitgeoefend om vast te houden aan de fundamentalistische uitleg van de Koran. Zo krijg je spanningen die binnen de principes van een westerse samenleving – godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting – niet zijn op te lossen.”
Mevrouw de Wit praat dus zeker wel poep omdat ze zo ongeveer alle moslims over één kam scheert en dat volgens haar gematigde moslims met een lantaarntje gezocht moeten worden. Ze maakt op mij de indruk van iemand die enkel Afshin Ellian heeft gelezen of in de boekhandel tegen de haatverzen van Arabist Hans Jansen is aangelopen. Kortom volgens mij is Bernadette de Wit een pseudo intellectuele miep die lijdt aan dezelfde neurologische ziekte, waandenkbeelden incluis, waar ook Amanda Kluveld last van heeft.
20 aug 2010 - 10:00 am
@3: ja, maar dat verhaal over homo’s was niet van haar maar van een moslim. Wat zegt dat volgens jou?
Geeft niet hoor, maar je bent net een PVV-er. Snel schelden, niet lezen, je doet maar wat.
20 aug 2010 - 10:10 am
@Ooijer,
Ach meneer Ooijer toch; geef ik eens wat toe en is het weer niet goed.
U redeneert dus ook volgens het PVV denkraam of bent u gewoon een oude verzuurde zeurkous?
20 aug 2010 - 10:15 am
Wat mij stoort aan het stuk van De Wit is dat ze moslims en oud-moslims die kritiek leveren op islamitische leerstellingen en gebruiken over een heel vette kam scheert. Alsof Hafid Bouazza, die heel zinnige dingen zegt over bepaalde kwesties, op dezelfde manier opereert en dezelfde dingen wil als Ayaan Hirsi Ali. Terwijl er in dit bonte gezelschap van islam-bashers toch echt wel enorme verschillen te ontdekken zijn in de standpunten.
De een vindt dat iedereen maar beter christen kan worden, een ander wil een soort gedachtepolitie om moslims te deprogrammeren, een derde verbindt zich aan christelijke idioten die de Eindtijd en de Rapture al aan de horizon zien naderen. En Afshin Elian, die in de jaren tachtig in Kaboel verbleef, de schat, heeft nooit publiek afstand genomen van de Mojahedien Khalq dictatuur die in Afghanistan aan de hand was in de jaren tachtig. Ik heb het in elk geval nergens gelezen. Wat deze mensen gemeen hebben is dat zij ‘geen haat zaaien’, alsdus B. de Wit. Gelooft zij het eigenlijk zelf?
20 aug 2010 - 10:24 am
@ 1 Ik kan geen logisch verband zien tussen jouw empirische observatie, die nog verkeerd is ook, en het verband dat je vervolgens legt naar PVV-stemmers en vervolgens met mevrouw de Wit.
In de logica van Bernadette de Wit: PVV stemmers hebben vroeger stiekem de luiers van hun broertjes en zusjes leeggegeten,…..
Jij bent kinderlijk bezig aangezien jij begint over poep en luiers.
Jij hebt op 3 een stukje gequoteerd van mevrouw de Wit waarin ik me prima in kan vinden.
“Anders ligt het bij moslims in westerse landen die hun geloof beleven op een manier die gelijkwaardig, tolerant contact met andersgelovigen en ongelovigen toestaat. Die moslims zijn er gelukkig ook. Van hen uit zal, zo hoop ik, een gematigde stroming ontstaan, een gemeenschap van moderne islamieten die goed valt in te passen in de Europese cultuur en die vreedzaam naast de christelijke en joodse gemeenschappen en de niet-gelovige burgers kan bestaan. Helaas zijn deze gematigde moslims vooralsnog niet prominent aanwezig en wordt er door stromingen die onder invloed staan van het wahabisme druk op jongeren uitgeoefend om vast te houden aan de fundamentalistische uitleg van de Koran. Zo krijg je spanningen die binnen de principes van een westerse samenleving – godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting – niet zijn op te lossen.”
Jij gaat vervolgens verder met je argument mevrouw scheert moslims over een kam en dus praat ze poep. Ik baseer mijn mening op jouw knip ende plakwerk van net, maar ik bespeur geen generalisering van de Wit. Verder heb ik me niet echt verdiep in die mevrouw dus het kan zomaar zijn dat ze wat rabiater is . Maar gezien het stukje dat je net copy-paste zie ik niet in waar ze moslims over een kam scheert.
Ik zal even parafraseren:
… bij moslims in westerse landen die hun geloof beleven op een manier die gelijkwaardig, tolerant contact met andersgelovigen en ongelovigen toestaat…
….deze gematigde moslims vooralsnog niet prominent…..
…..en wordt er door stromingen die onder invloed staan van het wahabisme druk op jongeren uitgeoefend om vast te houden aan de fundamentalistische uitleg van de Koran…..
Ik zie niet waar zij zegt alle moslims.
20 aug 2010 - 10:32 am
En verder wat Daphne al zegt, ik vind wel dat ze al die mensen over een kam scheert. Zo heb ik bij Hafid Bouazza een heel ander beeld dan bij Wafa Sultan.
20 aug 2010 - 12:21 pm
Merk op dat “islamitisch”: bij De WIt in een klap “Arabisch” wordt. Is zij zich er van bewust dat er zelfs een Arabisch land lid is van de EU? Nee, want Malta is niet islamitisch. En het zal wel voor democratisch genoeg doorgaan. En je kunt er hee lgoe dterecht met Engels. Goedgekeurd. Dat blijkt.
En verder – zijn er vrije verkiezingen in Algerije en in de bezette gebieden, durven ze zomaar de verkeerde partij te kiezen! En maar doormeieren over democratie verkopen (de uitdrukking alleen al).
Maar “wij van Wilders” zijn geen racisten hoor.
20 aug 2010 - 12:33 pm
Dat het maltees een Semitische taal is maakt het nog geen arabisch land
20 aug 2010 - 12:35 pm
Sinds CDA prominent van Agt gezegd heeft dat de PVV trekjes vertoont van een rascistische partij ga ik dat ook vrij vertolken op het internet. Ben geband omdat ik dat suggereerde, maar ja ik vind het wel een rascistische partei. De feiten zij er, maar niemand wil zich eraan branden, want het volk roept letterlijk moord en brand. Als je kritisch bent, ben je een verrader en een potentiële moordenaar van Wilders. Immers de kogel komt altijd van links ofzo.
20 aug 2010 - 12:41 pm
Wat sexcellentie zegt, zo heeft Ethiopië ook Semitische invloeden, maar dat maakt het geen Arabisch land.
20 aug 2010 - 1:00 pm
Dat zie je ook met Soedan , daar spreekt men wel Arabisch , maar het zijn etnisch gezien geen Arabieren , Maar als het op tv komt zijn het ” Arabische Moslims ” tegen de Dafur bewoners .. Maar allebei zijn even zwart , spreken allebei Arabisch en zijn allebei Moslim
20 aug 2010 - 1:03 pm
Correctie Bakra, Zuid-Soedan heeft een grote groep niet moslims. maar verder begrijp ik wat je wil zeggen. Nigeria is ook zo’n land.
20 aug 2010 - 1:06 pm
Het Maltees is een variant van het Arabisch geschreven in Latijnse letters.
Maar het gaat om de verdwjintruc van “islamitisch” naar “Arabisch”. De Wit kan dan leuk om Turkije en Indonesië heen, bijvoorbeeld.
20 aug 2010 - 1:10 pm
En inderdaad om een reeks zwart-Afrikaanse landen waar ze de ballen van afweet als antroploge…
(Word ik toch nog ad hominem)
20 aug 2010 - 1:10 pm
Maar dat is toch al het bekende truucje, wij zijn niet tegen moslims, maar tegen de Islam, immers dat is een totalitair geloof. Zo omzeilt de PVV waar ze voor staat, en het wordt geheiligd met het argument de islam is geen volk, ergo geen rascime. Moet je dat grapje eens proberen uit te halen met Joden en het jodendom.
20 aug 2010 - 1:17 pm
En zelfs het tegen de Islam zijn wordt gematigd, wij zijn niet tegen de Islam, maar tegen de Kutmarokaantjes die de straten onveilig maken, tegen onderdrukking van de vrouw, enz. en ach ja de koran verbranden dat heeft Wilders maar geroepe om het gesprek aan te zwengelen, was gewoon onzin. In zo’n land leven we
20 aug 2010 - 1:19 pm
En die kutmarokaantjes zijn juist het best geintergreerd ….
20 aug 2010 - 1:22 pm
Ben Sjef Kok (joods-chr. dhimmi) Schreef:
Klopt , maar dat stuk komt zelden in het nieuws , er zit namelijk geen olie onder , en onder Darfur wel
20 aug 2010 - 1:30 pm
maltees is evengoed een variant op het arabisch als frans een variant is op het roemeens
20 aug 2010 - 1:45 pm
maltees is evengoed een variant op het arabisch als frans een variant is op het roemeens
Valt dan ook heel wat voor te zeggen. Voor het omgekeerde trouwens ook. Het ging mij om het veranderen van onderwerp, en dat gebeurt hier nu ook.
Overigens barst het in Zuid-Soedan (Sudd) van de olie. Het “pijnlijke” is dat de VS nog niet weten wie zij moeten steunen hier, the devil they know of…?
20 aug 2010 - 2:03 pm
om toch wat ontop te zeggen, Wafa kun je niet vergelijken met Hafid, dat zijn 2 verschillende werelden. Met wafa zou ik geen biertje willen drinken, maar met Hafid op zijn eigen manier wel. Ik denk dat je je kunt afzetten tegen je geloof zonder expliciet nog tegen aan te trappen..
20 aug 2010 - 2:03 pm
na..
20 aug 2010 - 2:39 pm
@7,
Mevrouw de Wit stelt toch heel duidelijk het navolgende:
1.) “Maar laten we deze vraag ook eens omdraaien: waarom zouden islamieten die het niet eens zijn met de westerse principes zich hier willen vestigen?”
Vervolgens gaat zij over op de volgende stelling:
2.) “Er zijn genoeg islamitische landen waar moslims hun geloof volop kunnen beleven zonder te worden gestoord door ongelovigen.”
En gaat dan door met het volgende, meer generaliserende:
3.) “Anders ligt het bij moslims in westerse landen die hun geloof beleven op een manier die gelijkwaardig, tolerant contact met andersgelovigen en ongelovigen toestaat.”
Om vervolgens schijnheilig de redelijke beschouwelijke westerling uit te hangen:
4.) “Die moslims zijn er gelukkig ook. Van hen uit zal, zo hoop ik, een gematigde stroming ontstaan, een gemeenschap van moderne islamieten die goed valt in te passen in de Europese cultuur en die vreedzaam naast de christelijke en joodse gemeenschappen en de niet-gelovige burgers kan bestaan.”
En dan weer generaliserend:
5.) “Helaas zijn deze gematigde moslims vooralsnog niet prominent aanwezig en wordt er door stromingen die onder invloed staan van het wahabisme druk op jongeren uitgeoefend om vast te houden aan de fundamentalistische uitleg van de Koran.”
Op basis van punt 1., in de gehele context van haar stellingen. stelt mw. de Wit min of meer alsof dat een zeer aanzienlijke groep is.
Dan springt ze naar punt 2. en spreekt dan ineens over moslims en moslimlanden in algemene zin, terwijl ze onder punt 1. nog spreekt over een relatieve groep moslims die het niet eens zouden zijn met onze westerse principes.
Onder punt 3 stelt de Wit dus eigenlijk – generaliserend – dat enkel moslims die in westerse landen wonen…klaarblijkelijk dusdanig ‘bijgeschaafd’ zijn dat de met Joden en ongelovigen e.d. kunnen samenleven. Als ik het goed heb, maar ik zal het wel weer fout zien, leefden Arabieren, Christenen, Joden èn moslims voor meer dan 1000 jaar goed en tamelijk vredig samen in de diverse landen in het Midden-Oosten. [Terzijde: Daar kwam pas verandering in op het moment dat het Joods religieus-extremisme, ontstaan in West-Europa, met het zwaard richting Palestina trok om er een etnisch gezuiverde Joodse staat te vestigen.]
Op basis van punten 3. en 4. stelt de Wit – generaliserend – dat enkel de West-Europese moslims gematigd zijn > alle niet West-Europese moslims zijn dus per definitie niet gematigd danwel fundamentalistisch oid.?
Onder punt 5. stelt de Wit dus min of meer dat alle moslims per definitie fundamentalistisch zijn en door de Wahabistische stroming verzocht worden om de fundamentalistische interpretatie van de koran vast te houden.
Kortom: mevrouw de Wit is wel degelijk aan het generaliseren en scheert de moslims over één kam omdat zoals ze onder punt 4. heeft gesteld dat ze hoopt op het ontstaan van een gematigde stroming. > dus alle moslims zijn thans dus nog ongematigd?
Kijk door wat linguïstische trucages uit te halen kan er een beeld ontstaan van schijnbare gematigdheid terwijl er niets anders dan gif onder de oppervlakte van de boodschap aanwezig is. Maar goed, je moet het wel even kunnen zien en snappen.
20 aug 2010 - 3:03 pm
Kun je voortaan knippen en plakken waar ze dat beweert? een link is altijd handig
22 aug 2010 - 1:40 am
Met interesse hb ik d bijdrages gelezen van de commentatoren bij het stuk. Met een beetje humor leggen ze de ernst van de zaak bloot.
Uit het artikel en de commentatoren is helder te lezen dat mevrouw de wit eigenlijk wel blij is met Wilders , omdat ze de termelogie en ook het gebruik van argumenten dezelfde zijn als van Wilders.
En degelijk onderzoek heeft ze natuurlijk niet gedaan, zou weleens anders kunnen zijn, dan dat ze beschrijft en wil doorgeven aan de lezers
Neem nou Marokko, daar wonen Moslims, Christenen en Joden al eeuwen met elkaar, komen bijelkaar op bezoek en eten regelmatig samen. En voor deze dame is Marokko een extreem Islamitisch land.
En hoe kan ze mensen als Hirsi Ali en Afshin Elian opvoeren als ex-moslims. Hirsi Ali heeft van zichzelf gezegd dat ze geen Moslim is en onduidelijk is wat ze wel was en is( ze is bekend van de leugens om haar paspoort te verkrijgen) en Elian was en is Christen en nooit werkelijk een Moslim geweest naar eigen zeggen.
Met zulke informatie van de Wit, dat onjuistheden bevat en mensen opvoert die bekend staan om haat tegen islam en Moslims, wordt de lezer op verkeerde spoor gezet en krijgt die geen eerlijke informatie, wat ook niet de bedoeling is van de Wit. Misschien eens boeken gaan lezen van Lucas Catherine over Islam en het Midden Oosten. Deze atheïst heeft kennis en errvaring.
Islam voor ongelovigen
Van morendoders tot botsende beschaving
De Morisco’s
En een informatieve roman over Islam in Andalusië van Amin Maalouf
De geograaf van de paus, Leo Africanus
22 aug 2010 - 11:01 am
@Abdel,
Bedankt voor je positieve en stimulerende woorden. Voor mensen zoals jou wil ik me hier en in den lande wel inzetten en het is jammer dat ik hier niet langer gewenst ben en dat ‘Ben Sjef Kok’ hier [ voor mij overduidelijk] de man met de dubbele pet mag uithangen. Hij schaart zich hierboven namelijk onder punt 7., nadrukkelijk achter de vergiftigende woorden van Bernadette de Wit.
Wat je zegt: in Marokko hebben Moslims, Christenen en Joden al eeuwen een normale / vreedzame verstandhouding met elkaar. Idem in de andere landen vanaf Marokko tot aan Iran en van Iran tot de westpunt van Turkije. Maar als ik dan hier op Krapuul onder 25. de vinger op de zere plek leg -> dat de omslag gekomen is na de opkomst van – nota bene in West-Europa – het extremistische Joods nationalisme dat verzachtend verpakt word in het eufemisme zionisme, dan zijn de rapen bij Sjef Kok meteen gaar en roept hij om een ban!
Je gaat het pas zien als je het door hebt, zo sprak de Hollandse wijsgeer Johan Cruijff ooit. Ik heb het door dus ik zie het. Er is een keiharde geloofsoorlog gaande tussen moslims en Joden en die laatste groep heeft een gevaarlijke extremistische groep genaamd de zionisten; derhalve generaliseer ik niet inzake het Joodse geloof.
Hirsi Ali werkt bij het AEI en dat is een ‘denktank’ die is opgericht door en in stand gehouden wordt door extremistische zionistische Joden. Diezelfde stroming is ook de drijvende kracht achter Wilders en destijds ook achter wijlen Pim Fortuyn. Fortuyn, Hirsi Ali en Wilders hebben gemeen dat ze binnen enkele weken nadat ze uit een politieke partij waren gestapt, ze als een donderslag bij heldere hemel ineens een zeer uitgesproken pro-Israël supporter werden…en de moslims als het kwaad der mensheid projecteren.
Vanochtend las ik in de voornoemde context een interessante column op de website van de Israëlische krant Haaretz. Het betrof een reflectie over het Joods-extremisme – haatzaai Rabbijnen – en dat die stroming min of meer mainstream aan het worden is. Zo dat het onderhand salonfähig is om te spreken over het vermoorden van moslimkinderen. Wat of dat met Wilders van doen heeft? Vrijwel alles omdat zij zichzelf, gelijk aan Wilders, nadrukkelijk beroepen op het democratische recht van vrijheid van meningsuiting en onderwijl met de gifspuit door een, in beginsel, gematigde Israëlische samenleving trekken.
Link naar de zeer lezenswaardige column: http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/fundamentalism-into-the-mainstream-1.309438
@jvdheuvel: ik denk dat je het me niet kwalijk neemt dat ik Abdel hier even bedank voor zijn oprechte bijdrage?
Verder: het is jammer dat er hier wel over de excessen van Wilders c.s. mag worden gesproken en dat er meteen spastisch wordt gedaan – Sjef Ben Kok – op het moment dat de banden tussen Wilders en Joodse extremisten aan de oppervlakte worden gelegd. Mijn inschatting: zonder Joodse extremisten was Wilders nu niet die figuur die hij nu is.
22 aug 2010 - 11:26 am
@ProfessorWeisstein wat we hebben besproken is dat jouw confrontaties met andere mensen hier op deze site in veel gevallen leiden tot situaties die zowel door die mensen als door ondergetekende worden ervaren als “niet leuk”.
We hebben toen vastgesteld dat jij een van de minst gematigde (niet gebande) reageerders bent, dit heb je zelf toegegeven en je hebt vervolgens zelf besloten om te vertrekken.
Ik kan zelf prima relatie Wilders en Joodse extremisten op deze site behandelen zonder dat ik met vaste reageerders ruzie krijg en ik ben niet de enige. Alleen als jij het doet gaat het mis.
Ik denk dus echt dat het aan jou ligt en je manier van doen.
22 aug 2010 - 12:45 pm
Opmerkelijke Werdegang van deze Bernadette de Wit. Ooit was zij in de Volkskrant de wel erg voorspelbare lofzangeres op de multiculturele samenleving vanuit de Bijlmer. Tevens was zij lesbisch. Beide blijken dwalingen te zijn geweest in haar ogen.
Stellig is zij gebleven. Ik zou het niet opbrengen als ik zo van mening veranderd was. Schaamteloos is wel het minste dat ik erover kan zeggen.
22 aug 2010 - 3:26 pm
Nolly van der Kluft Schreef:
Het Blechtrommel toeteraar syndroom
23 aug 2010 - 1:09 pm
@jvdheuvel,
Klopt helemaal wat je schrijft: echter…
Heb je het niet door dat mr.Ooijer en Ben Sjef Kok meteen reageren, aantoonbaar met afleidingsmanoeuvres komen, wanneer de koppeling Wilders-Israël wordt gemaakt?
Ik denk dat je nog niet helemaal op de hoogte bent met de wijze waarop de zeer geraffineerde hasbara – pro-Israël lobby werkt.
En zie je dan niet dat mr.Ooijer en Ben Sjef Kok dezelfde modus operandi hanteren? Zie bijv. hierboven? Ik zoek op een beschaafde wijze de discussie en voeg denk ik onder punt 25. wel wat toe en zie dan de respons van Ben Sjef Kok op op 26.
Mr.Ooijer heeft eenzelfde manier van reageren en verstoren van een zinnige discussie. Argumenten of onderbouwingen ten spijt: daar zijn pro-Israël lobbyisten niet in geïnteresseerd. Zodra het te feitelijk en te controleerbaar gaat worden en Israël ook maar enigszins in het geding is dan gaan ze de discussie uit de weg en beginnen ze met afleidingsmanoeuvres.
Het maakt mij niet meer uit ik ga hier nu echt weg maar niet voordat ik je er op heb gewezen dat je twee valse profeten aan boord hebt.
23 aug 2010 - 1:29 pm
Ja nu genoeg hierover ook het verzoek aan de “valse profeten” om hier niet op te reageren.