Laatste reacties gebruiker

zie mijn blog


Laatste 20 reacties van Joke Mizée. Als jij wil dat jouw laatste reacties ook zichtbaar zijn/worden dan moet je registreren en voortaan inloggen

.

2013-05-18 20:26:38
@13: Tja, was er dan ook niet over begonnen. Wat is er dan het nut van om een aparte term te bezigen als het om een ras gaat, terwijl het om hetzelfde fenomeen gaat? Door te stellen dat niet ieder dier een koe is, suggereer je dat het om iets specifieks zou gaan – maar wat is dat dan?

2013-05-18 19:53:20
@10: En als je hetzelfde zou zeggen over negers, dan ben je dat (volgens jouw definitie) dus wel. Terwijl het precies dezelfde handeling is, dus waarom zou je die term reserveren voor de ene situatie en niet voor de andere (mogen) gebruiken, terwijl oogmerk en effect hetzelfde zijn?

2013-05-18 19:35:12
@8: De Anne Frank Stichting idem dito. En de VN trouwens ook:
“Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie “elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven”.” (bron: wiki)

Op grond waarvan meen jij dat het iets anders is of je iets vindt van een ras, of dat je datzelfde vindt van een etnische of nationale groep?

2013-05-18 19:04:27
@6: Definitie van racisme volgens ‘Art. 1′ (vh. Meldpunt Discriminatie):
“Racisme gaat ervan uit dat mensen die op grond van ‘ras’, huidskleur, nationale of etnische afstamming bij bepaalde ‘andere’ groepen behoren (of ertoe gerekend worden) minder waard zijn dan de mensen van de eigen groep.
Racisme dient als rechtvaardiging voor het uitsluiten en nadelig behandelen van deze ‘andere’ groepen en is te vinden in vooroordelen, discriminerend gedrag, negatieve beeldvorming en procedures en regels.”

2013-05-18 15:20:06
Het gaat om gentrificatie, wat ik je brom. Trouw vermeldt dat dat gedeelte van de wijk de ‘vergeten driehoek’ wordt genoemd omdat het niet is meegenomen bij de stadsvernieuwing, en Parool meldt bij monde van Karabulut dat er gemengde woningbouw zou moeten komen (http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3443690/2013/05/18/Optreden-in-moslimenclaves-Nederlandse-steden.dhtml).

2013-05-17 18:36:02
@7: Bedoel je dit soms: http://www.telegraaf.nl/overgeld/zorgverzekering/21562227/__Gemeenten__hardere_eisen_voor_langdurige_zorg__.html?

Zeg Jan, nu ik je toch aan de lijn heb, hoor jij nou veel verhalen over/van zorgverleners die de dupe zijn van de btw-verhoging die per 1 mei van kracht is voor ingehuurde krachten bij zorginstellingen?

2013-05-16 16:18:22
@7: Weet je wat ook best wel iets a-sociaals heeft? Als een fortuinlijk individu als Dupuis meent te moeten roepen dat het asociaal is om een duur ziekenhuisbed bezet te houden. Dat heeft zij wel eens letterlijk gezegd namelijk.

2013-05-16 13:23:08
Zie ook dit artikel uit 1995:
“Terug naar de euthanasie. Aan de wieg van het euthanasiasme staan naast Drion nog een aantal Leidse hoogleraren. De Leidse hoogleraar medische ethiek Dr. Heleen Dupuis zei eens: “Nu, in het ik-tijdperk aangekomen, moet de Westerse mens zich realiseren dat individueel voortbestaan wellicht niet meer de hoogste waarde kan zijn, en moet men als het ware terugkeren naar een nieuwe waardering van het collectieve welzijn, wie weet met verontachtzaming van de uiterste wensen van het individu”. Zoals de wens tot leven. Dupuis is ex-voorzitter van de NVVE. Ze pleitte samen met de Leidse hoogleraar kinderchirurgie J. Molenaar tegen het opereren van mongolide babies waar ‘gewone babies’ wél met een eenvoudige operatie geholpen worden. Na een operatie zouden de mongolide kinderen verder een prima leven kunnen hebben. Artsen laten nu jaarlijks minstens 300 pasgeborenen sterven. Maar ook oude en alleenstaande mensen worden soms niet meer geholpen. Zoals bijvoorbeeld bij acute longproblemen.”
(http://www.doorbraak.eu/gebladerte/10042l02.htm)

2013-05-15 18:30:36
Ja, wist je dat niet? Ik las ook ergens dat hij zijn Afghaanse nationaliteit al jaren geleden heeft opgegeven. In dat geval is hij door de Nl. regering dus statenloos gemaakt, iets wat eigenlijk niet kan en mag.

2013-05-13 22:04:35
@10: Nee, je krijgt geen immigratiegolf want jouw immigranten planten zich niet voort. (Maar als ze het wel zouden doen is het vast ook weer niet goed.)

2013-05-13 21:38:06
@4: Nee, je begrijpt mijn vraag niet. Van immigratie noem je een minpunt, nl. ze “worden ook oud. Ook zij moeten verzorgd worden”. Of bedoel je vooral het feit dat ze ‘willen blijven’, nee toch? Anyway, voor de optie ‘meer kindertjes’ geldt exact hetzelfde – waarom is dat dan volgens jou een betere oplossing?

2013-05-13 20:11:18
@2: Ik volg je even niet, Cornelis. Voor ‘meer kindertjes’ geldt net zo goed als voor ‘nieuwkomers’ dat ze ‘ook oud worden en ook verzorgd moeten worden’. Het enige verschil is dat dat moment wat later zal liggen. (Maar als er bv. ‘meer handen aan het bed’ nodig zijn, dan zijn die nu nodig en niet over 20 jaar.) Waarom vind je het ene een betere oplossing dan het andere?

2013-05-12 21:42:28
@13: Daar zitten vaak honderden sympathisanten achter, hoor. In de begintijd van dit kille vreemdelingenbeleid gebeurde het regelmatig dat een stad of dorp er gewoon ‘nee’ tegen zei. Maar de een na de ander ging overstag, ze ‘gingen er niet over’ en zo.

2013-05-12 20:52:43
@10: Je hebt helemaal gelijk. Ik zou willen dat gemeentes weer ongehoorzaam durfden te zijn.

@11: Dat zou wel zo transparant zijn, ja. De VVD wil wrsl. van het kinderpardon af. Door dat kinderpardon is deze handjeklap-situatie trouwens wel ontstaan.

2013-05-12 20:18:59
De politieke arena is nou eenmaal geen plek waar je helden aan zult treffen. Zo zit dat verschrikkelijke spel van hun in elkaar. Op de NRC stond al een soort analyse-vooraf, wat erop neerkwam dat als ze de partij met een zware motie op pad zouden sturen, de VVD ze dan handenwrijvend zou ontvangen.

2013-05-12 19:38:12
@6: Wie moet er opnieuw over stemmen, en waarom? Een motie is een soort opdracht die uitgevoerd moet worden. Hoe, dat is op zich niet jouw probleem.

Ik vind de motie niet heel sterk, maar ook niet echt flut. Hij is aangenomen, en volgens Terphuis (op zijn blog) is dit nog maar het begin van wat hij van plan is. Hij volgt dus het poldermodel en misschien weet hij daar wel handig gebruik van te maken.

Een van de eisen luidt: “Illegaal verblijf mag niet worden aangemerkt als een misdrijf.” (zie http://www.pvda.nl/data/sitemanagement/media/2013/05/PvdA_Moties%20Politieke%20Ledenraad%2012%20mei.pdf) Daarvan vraag ik me af of dat niet een beetje een inkoppertje is, omdat het kabinet toch al van plan was er ‘slechts’ een overtreding van te maken. Maar er staat bv. ook dat de illegalenquota moeten worden afgeschaft. En de andere punten zullen zorgen dat er veel minder mensen in het gevang kunnen worden gesmeten en/of gehouden. Al met al dus wel een zwaktebod, maar toch een verbetering.

2013-05-12 13:32:52
Waarom vind je het een flutmotie, heb ik iets gemist? (Ja, Pauw en Witteman, maar daar moet je ook niet naar kijken.)

2013-05-11 19:45:21
@LRd: Of wat dacht je van de ‘knusse revolutie’ van Ronald van Raak: http://www.sp.nl/opinies/Het_gevaar_komt_van_rechts.html. (Zie ook de repliek van Mathijs van de Sande: http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17242_leve_de_gevaarlijke_utopie/)

2013-05-11 16:58:43
@48: Volgens activisten als Joke Kaviaar en Janneke van Beek worden de wakes ondersteund door de SP. Regelmatig droegen die ook hun SP-hesjes e.a. parafernalia: https://www.indymedia.nl/nl/2009/08/60847.shtml. Sinds ze daar een een aantal keren fel op aangesproken werden laten ze hun hesjes kennelijk voortaan maar liever thuis aan de kapstok hangen.

2013-05-11 16:44:19
@47: Da’s lief van je. Ik ben ook blij met jou, dat je hier weer regelmatig schrijft.

“Ik vermoed dat áls ze een echte draai zouden maken met betrekking tot buitenlanders vluchtelingen en illegalen ( o, die woorden..), de partij voor een groot gedeelte leeg zal lopen.Naar de PVV, en dat weten ze.”
En in die zin is het ook wel weer begrijpelijk… Maar er zou net zo goed ook instroom kunnen komen van ontheemde CPN-ers en PSP-ers, teleurgestelde PvdA-ers etc., doordat er dan eindelijk weer wat te kiezen valt.


...