Hoax-mediamarokkaan zorgt voor ophef in kringrukkersland

Voor wie het gemist heeft, er is een hoop heibel vanwege een Nederlandse (lees: blanke) kunstenaar, wiens core-business het is om Nederlandse media voor te liegen. Dat is dan zijn kunst. Wat daar kunst aan is weet ik niet want als er iets is dat zich makkelijk laat voorliegen dan is het wel het Nederlandse journaille.

Dit keer was hij in de gedaante gekropen van een “welbespraakte Marokkaan”, iets dat heel bijzonder schijnt te zijn. Welbespraakte Marokkanen zijn met name bijzonder als ze op hun mede-Marokkanen kakken, dan zijn ze interessant voor dom-rechts, voorbeeldje is Hafid Bouazza, en welbespraakte Marokkanen zijn interessant voor dom/nep-links (lees: Joop/Trouw etc.) wanneer ze op subtiele wijze laten merken heel intelligent en genuanceerd over diverse dingetjes welbespraakt te kunnen doen zodat de dom/nep-linkse media een beter beeld kunnen schetsen van de Edele Marokkaan om te laten zien dat het echt niet allemaal scootertuig is. Daar heeft de hoax-mediamarokaan wel een punt. Want ze stonden te dringen om zijn stukjes op te nemen in hun publicaties.

Mij interesseert het geen ruk of jij een marsmannetje bent, of een Belg, of whatever. Of een Marokkaan. Maar dat mag je tegenwoordig niet zeggen want dan ben je een multikulknuffelende elitaire grachtengordel kosmopoliet, een stempel waar ik op schijt bij de weg.

Maar om aan dat laatste stempeltje te proberen te ontkomen schreef Halsema een walgelijk oninteressant stukje in De Correspondent. Iets van “hoe ik over de hoax-mediamarokkaan denk”. “Waarom besteed jij aandacht aan een stukje wat jij zogenaamd niet interessant vindt?” hoor ik je denken. Welnu, dat kan ik uitleggen. Er viel mij één woord op in dat stuk, namelijk “triomfantelijk”. Peter Breedveld had namelijk “triomfantelijk” een stuk van de hoax-mediamarokkaan op FrontaalNaakt geplaatst. Daarin werd beschreven hoe Annabel “dobbernegers” Nanninga van Geenstijl de boel zat op te hitsen en te liegen en te bedriegen. De hoax-mediamarokkaan beweert nu in De Correspondent dat hij dat allemaal uit zijn duim gezogen heeft. Dat is geloel, aldus Breedveld, want die heeft alvorens het stuk te plaatsen alle feiten gecheckt en die klopten. Ja, dan plaats je zo’n stuk, vanwege de feiten die erin staan. Dat “triomfantelijk” van Halsema is een laffe sneer naar Breedveld. Een beetje zoals Bart Schut die het op laffe wijze nog steeds heeft over “antisemitische krapulers en IS sympathisanten”.

Feiten? Who cares.

Verder weer alle usual suspects. Francisco van Jolo, Breedveld, Geenstijlers en uiteraard Ewout Klei (@VriendKlei op Twitter). Een achterbakse leugenachtige wezel die uiteraard van het begin af aan in het leugencomplot betrokken is geweest en daar nu trots over loopt te brallen.

Dit soort crap is tegenwoordig “nieuws” in dit land.

1 gedachte over “Hoax-mediamarokkaan zorgt voor ophef in kringrukkersland”

  1. Pingback: artikelen, columns over het kunstproject | nelle boer

Reacties zijn gesloten.