Hoe Google en Geenstijl geld verdienen met human bbq-meat snuff

Google faciliteert het verspreiden van video's van mensen die worden geroosterd voor uw positieve gebruikerservaring.
Google faciliteert het verspreiden van video’s van mensen die worden geroosterd voor uw positieve gebruikerservaring.
Google en Geenstijl hebben wat gemeen; samen bewaken zij de samenleving en letten er op dat alles er wel aan toegaat zoals het hoort. Zo waren wij ooit tot tranen geroerd toen Google een foto van een door de Israëli’s afgeknald peutertje op onze pagina’s niet vond bijdragen aan een positieve gebruikerservaring des argelozen bezoekers op den internet. Of we de pagina even wilden verwijderen. Anders problemen met advertenties via Google. Nou kijk om u heen, nergens geen advertentie te bekennen want het bleek dat Google plotseling moeite had met echt elke afbeelding en elke reactie en elke verkeerd geplaatste komma. Toen hebben we het dus maar opgegeven.

Toch zijn we nieuwsgierig naar wat Google dan wél een positieve gebruikerservaring vindt die bijdraagt aan een tjakka-gevoel bij hun advertentiebeleid en we menen nu gevonden te hebben wat adverteerders via Google die gelukzalige vibraties geeft waar Google zo op zit te wachten: video’s van Iraakse milities die IS-strijders roosteren boven een vuur.

Als dat geen positieve gebruikerservaring is!

Op de voorpagina van geenstijl adverteert google pal naast een foto van de gegrillde IS'er.
Op de voorpagina van geenstijl adverteert google pal naast een foto van de gegrillde IS’er.

Eerder in deze serie o.a.:

Google en hun “plezierige internetervaring”

Nog eentje over de plezierige internetervaring van Google

Ik zat fout met Google’s “plezierige internetervaring” – is “positieve gebruikerservaring”

Google verkoopt Audi’s met lijken op Geenstijl

P.S. voor wie zich afvraagt waarom ik al een maand niks op deze site schrijf: ik heb het a veel te druk en b blijkt glasvezel aanvragen via KPN een schier onmogelijke ondernemen.