Overweging bij de aan Verkeer en Waterstaat gerelateerde kosten welke zijn toe te rekenen aan (niet-westerse) allochtonen

Vraag 1 van het lid Fritsma (PVV) over aan Verkeer en Waterstaat gerelateerde kosten van allochtonen (Ingezonden 17 juli 2009, 2009Z14087)

Vraag 1: Kunt u aangeven welk deel van de aan Verkeer en Waterstaat gerelateerde kosten toe zijn te rekenen aan (niet-westerse) allochtonen? Hoe verhouden deze kosten zicht tot de relatieve omvang van deze groep?

Antwoord van de minister:
Antwoord 1: Verkeer en Waterstaat hanteert geen indeling in kosten naar (niet-westerse) allochtonen.

Overweging bij vraag/antwoord 1:
Niet-westerse allochtonen rijden veelal oude auto’s (dit kan uitgezocht worden). Oude auto’s belasten asfalt meer dan moderne auto’s (rolweerstand). Ergo, ook op het terrein van verkeer en waterstaat, is kansarme import duurder dan blanken.

Ten faveure van de moslims kan aangevoerd worden dat ze vaker carpoolen (voorbeeld: 20 turken in een busje), waardoor het aantal gereden kilometers vermindert, echter de belasting van het asfalt neemt per gereden kilometer toe.

Ook dit kan via een paar simpele parameters empirisch worden geëpibreerd; wat kost het als zo’n tsunami van moslims remt voor den Vaderlandschen Stoplicht? Om nog maar te zwijgen over de grote hoeveelheden onvaderlandschen knoflooksaus en kebab.

Dit zijn dan nog alleen maar de kosten. Over de baten kunnen we simpel zijn. Die zijn er niet.

Dat de regering het Nederlandse Volk weigert om inzage te geven in de kosten van de niet-westerse immigrant op het gebied van Verkeer en Waterstaat is dan ook een botte belediging

3 gedachten over “Overweging bij de aan Verkeer en Waterstaat gerelateerde kosten welke zijn toe te rekenen aan (niet-westerse) allochtonen”

  1. "We" Mike ? Sruren "we" een rekening ? Jij bent toch zo'n armoedzaaier die nog geen € 100,- belasting per jaar aftikt.
    Dan betaal jij in ieder geval niet mee

Reacties zijn gesloten.