OV-tarieven vingerlikkers onbetaalbaar voor paupers

Goed nieuws voor de linkse hobbyhaters in Amsterdam. De OV tarieven gaan daar 30% omhoog. Ben je een chronisch gehandicapte in Zeeland en ben je aangewezen op de Regiotaxi dan heb je pech; die tarieven stijgen met een whopping 600%. Succes met kreperen achter de geraniums en de volgende keer 3 keer nadenken voordat je ergens op stemt.

21 gedachten over “OV-tarieven vingerlikkers onbetaalbaar voor paupers”

  1. Ik begin er ook last van te krijgen…. even bloed prikken in het ziekenhuis (2 zones): pre-OVchipkaart € 1,38 (kon op 3 strippen nét heen en weer), nu 2x afrekenen = € 2,80.

    Nee hoor, is helemaal niet duurder geworden. 😐

  2. even naar de stad 2,50 en terug 2,50 plus dat de precieze uur geldigheid met de minuut correct is dus.
    En wanneer je instapt en net een minuut te laat bent dan pieeeeeppp en komt de geschrokken jou verbaasd aankijkende en op zijn/haar strepen staande stadstoezichthouder jou tegemoet van: u heeft geen geldige ov..u moet opnieuw kaartje kopen….Het kost nogal wat aan medewerkers als je kijkt bij de metro halte zon zeven herintreders die betaald moeten worden staan te kijken en te informeren??? en verder niets plus de controleurs op de tram zelf tja DAT betalen we

  3. Wie heeft eigenlijk die dure tramstellen en metrostellen besteld?
    En wie wil die privatiseren?
    En wie wil deze duurder maken?JUIST RECHTS,,,

  4. Privatisering leidt tot meer concurrentie en dus tot lagere prijzen. En Sinterklaas bestaat ook, echt waar..

  5. kaaskop Schreef:

    maar ze rijden wel op tijd…

    Als je bij iedere tram/bushalte een digitaal display hangt met daarop de aankomsttijd, die berekend is aan de hand van de tijd dat de tram/bus op de vorige halte was en de gemiddelde reistijd tussen de haltes, komt inderdaad de bus/tram altijd op tijd.

  6. http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/1531-egged-verslaat-europese-concurrenten-voor-busvervoer-amsterdam
    Tja, niet om het een of ander maar….

    Dark Skywise: `Ik begin er ook last van te krijgen…. even bloed prikken in het ziekenhuis’
    En zelfs dat wordt vercalculeerd met je eigen risico, zo leerde mij een recente rekening van de zorgverzekekaar. Even 30 euri schuiven, na een bloedprik op last van de doktersassistente na een bloeddrukconrole, de dokter zelf kreeg ik niet eens te zien.

  7. Daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken.

    In de categorie “ieder nadeel heb z’n voordeel”: mijn eigen risico is meestal in het eerste kwartaal al helemaal opgesoupeerd. 😛

  8. @8: DarkSkywise:

    Allemaal eigen keuze hè volgens de Liberalen en andere idioten.

    Als jij ervoor kiest om in het eerste kwartaal al zoveel hulp nodig te hebben, dat moet je ook niet doen hè.

    ( het lukt me gewoon niet om er een smiley achter te zetten).

  9. In Brabant is de kilometerprijs al sinds de introductie van de OV-chipkaart 13,5 cent, in de andere provincies is het 12,5 tot 13 cent. Beetje overdreven kabaal uit Amsterdam dus, vorm liever het GVB om van sociale werkplaats tot normaal bedrijf.

    Wat de regiotaxi betreft is het probleem dat daar buiten de Randstad nu 90-95% subsidie op zit. Die subsidie moet worden betaald uit het OV-budget. De regiotaxi vreet daardoor inmiddels het hele OV-budget kaal, zodat er er is nauwelijks nog geld is om ook bussen te laten rijden. Dit kan dus zo niet verder gaan.

  10. Die hele privatisering is stelt geen bal voor. De NS heeft het monopolie voor nagenoeg het gehele land. Totaal geen concurrentie! “s Avonds kun je je op geen enkel station meer vertonen want er is geen NS medewerker meer te zien. De busmaatschappijen zijn wel geprivatiseerd, ze worden enkel door de subsidies overeind gehouden. De enigen die er bij ingeschoten dat zijn de werknemers, die minder zijn gaan verdienen, en waar hun werk “flexibeler” ( dus A socialer) is geworden. Leve het neo-liberalisme van de VVD en het CDA en niet te vergeten de PvdA. De resultaten kunnen we nu aanschouwen.

  11. @ frank bikker:
    Kom je wel eens buiten de Randstad? NS heeft daar namelijk nog alleen nog de intercity lijnen, de rest zit inmiddels bij Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion.

  12. Kevin Schreef:

    Wie heeft eigenlijk die dure tramstellen en metrostellen besteld?
    En wie wil die privatiseren?
    En wie wil deze duurder maken?JUIST RECHTS,,,

    Dat is wat mij altijd zo opvalt , in andere landen rijden de trams van 3 types geleden nog rond , hier word het vorige type al weer verwijderd , leuk voor de vriendjes van de PVVD die aan de verkoop naar b.v. Bulgarije kapitalen verdienen ( kopen als schroot , verkopen als werkende tram ) .. Maar duur voor de bewoners van tramstad …

  13. @ Al Bakrastani:
    Ja en die stellen van nu zijn zo hard aan het scheuren door de wijken ongelooflijk,en je moet die bestuurders een zien ziten achter dat raam zo pvv boos minachtend kijkend naar de weg en van ik rij door en jij moet uitkijken en niet eens de claxon vaak laten ringelen als ze er aankomen of wegrijden zeer vervelende toestanden soms,echt pvv gedrag

  14. maar ondertussen rijden de rechtse lui in de auto op 130 kilometer per uur op de vdd aangespoorde wegen die moeten worden gebouwd…en ook nog eens het openbaar vervoer regelen voor links?

  15. @ Kevin:
    Het probleem is niet de tram en de metro, want die bedruipen zich namelijk voor zo’n 75% (grote eenheden met weinig personeel). Het probleem is het hopeloos onrendabele busvervoer (karakteristiek: een chauffeur met gemiddeld vijf reizigers in de bus). De juiste vraag die je had moeten stellen is daarom “waarom rijden er niet meer trams en metro’s en minder bussen”. Zie Duitsland, waar je in de grotere steden juist heel weinig busvervoer hebt en het OV zich voor zo’n 85% zelf bedruipt.

  16. @ Al Bakrastani:
    Dat de trams hier snel worden vervangen komt door steeds nieuwe wettelijk eisen zoals recentelijk weer een verplicht lage instap. Het zelfde geldt voor bussen t.a.v. millieueisen.

  17. Maurice Schreef:

    @ Al Bakrastani:
    Dat de trams hier snel worden vervangen komt door steeds nieuwe wettelijk eisen zoals recentelijk weer een verplicht lage instap. Het zelfde geldt voor bussen t.a.v. millieueisen.

    aanpassen id ook mogelijk , bij de oude tweedelige trams zit de motor in het voorstuk , ze kunnen dus makkelijk iets anders trekken , een aangepast achterstuk met lage instap bijvoorbeeld ….

  18. @ Al Bakrastani:
    Een lagevloer middenstuk toevoegen is een oplossing die in het begin veel werd toegepast, maar inmiddels wordt nu een lage vloer over de hele lengte geeist. En dat valt niet meer in te bouwen.

Reacties zijn gesloten.